Search
Close this search box.

مقایسه هزینه اسکلروتراپی واریس پا با هزینه لیزر

واریس پا یکی از مشکلات شایع عروقی است که به درمان نیاز دارد. دو روش رایج برای درمان واریس پا، اسکلروتراپی و لیزر درمانی هستند. انتخاب بین این دو روش به عوامل مختلفی از جمله هزینه‌ها بستگی دارد.

در این مقاله به مقایسه هزینه اسکلروتراپی پا با لیزر می پردازیم تا به بیماران کمک کنیم که مناسب‌ترین روش را انتخاب کنند. اما قبل از مقایسه هزینه اسکلروتراپی واریس پا با هزینه لیزر واریس، لازم است با این دو روش آشنا شویم. 

اسکلروتراپی چیست؟

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی یک روش درمانی برای از بین بردن واریس و رگ‌های عنکبوتی است. در این روش، ماده‌ای به نام «اسکلروزانت» به داخل رگ تزریق می‌شود که باعث تحریک دیواره رگ و در نهایت بسته‌شدن و جذب آن توسط بدن می‌شود. این روش ساده، مؤثر و کم‌تهاجمی است و معمولاً به‌صورت سرپایی انجام می‌شود.

اسکلروتراپی چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

اسکلروتراپی بیشتر برای درمان واریس های کوچک تر و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود. این روش به بهبود ظاهر رگ‌های برجسته و آزاردهنده روی پاها کمک می‌کند و علاوه ‌بر این می‌تواند علائمی مانند درد، تورم، سوزش و خارش ناشی از واریس را کم کند.

اسکلروتراپی ممکن است برای درمان رگ‌های کوچک و غیرطبیعی در سایر نقاط بدن هم استفاده شود. غدد لنفاوی ناهنجار، هموروئیدها و هیدروسل را هم می‌توان به این روش درمان کرد.  

فاکتورهای مؤثر بر هزینه اسکلروتراپی واریس پا

هزینه اسکلروتراپی واریس پا براساس فاکتورهای زیر مشخص می‌شود.
• تعداد جلسات درمانی: تعداد جلسات مورد نیاز برای تکمیل درمان
• وسعت ناحیه درمان: اندازه و تعداد رگ‌های واریسی تحت درمان
• مکان جغرافیایی: تفاوت هزینه‌ها بر‌اساس شهر و منطقه
• تخصص و تجربه پزشک: میزان تخصص و شهرت پزشک معالج
• تجهیزات و امکانات کلینیک: کیفیت تجهیزات و خدمات کلینیک
• نوع ماده اسکلروزانت: قیمت و کیفیت مواد مورد استفاده

فاکتورهای مؤثر بر هزینه اسکلروتراپی واریس پا

هزینه اسکلروتراپی واریس پا چقدر است؟

هزینه اسکلروتراپی واریس پا به عوامل مختلفی از جمله تعداد تزریق، وسعت ناحیه درگیر به واریس و موارد دیگری بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه اسکلروتراپی با شماره های زیر تماس بگیرید:

021-44655715
09399539688

آیا بیمه اسکلروتراپی را پوشش می‌دهد؟

با توجه به اینکه اسکلروتراپی رگ‌ها یک روش زیبایی محسوب می‌شود، بیمه آن را پوشش نمی‌دهد. احتمالا اکثر بیمه‌های تکمیلی نیز هزینه آن را نمی‌پردازند. اگر بیمه زیبایی داشته باشید، می‌توانید هزینه آن را از طریق بیمه پرداخت کنید. 

در صورت عدم پوشش بیمه هزینه اسکلروتراپی واریس پا چقدر است؟

همان‌طور که گفتیم هزینه تحت پوشش بیمه نیست و نمی‌توان مقدار مشخصی را برای آن تعیین کرد. 

لیزر واریس چیست؟

لیزر واریس، که به آن درمان واریس با لیزر داخل وریدی (EVLT) نیز گفته می‌شود، یک روش کم‌تهاجمی برای درمان واریس است.

در این روش، فیبر لیزری از طریق یک برش کوچک وارد رگ می‌شود. انرژی لیزر باعث گرم‌شدن و آسیب به جدار  رگ واریسی شده که منجر به فروپاشی و جذب آن توسط بدن می‌گردد. لیزر واریس به دلیل اثربخشی و دوره نقاهت کوتاه، به‌ویژه برای درمان رگ‌های واریسی بزرگ، محبوب است.

لیزر واریس

لیزر واریس چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

لیزر واریس عمدتاً برای درمان رگ‌های واریسی بزرگ و برجسته در پاها استفاده می‌شود. این روش به بهبود ظاهر رگ‌های غیرطبیعی کمک کرده و علائمی مانند درد، سنگینی، تورم و خستگی پاها را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌تواند مشکلاتی مانند زخم‌های پوستی، تغییر رنگ پوست و التهاب رگ‌ها (فلبیت) را که ناشی از واریس هستند  را درمان کند. لیزر واریس برای افرادی که به‌دنبال یک روش مؤثر و کم‌تهاجمی برای بهبود کیفیت زندگی خود هستند، توصیه می‌شود.

دیگر عوامل موثر بر قیمت لیزر واریس

عوامل موثر بر قیمت لیزر واریس شامل موارد زیر است.
• تعداد جلسات مورد نیاز: تعداد دفعات درمان تأثیر زیادی بر هزینه دارد
• وسعت و شدت واریس: اندازه و تعداد رگ‌های تحت درمان
• تخصص و تجربه پزشک: تجربه و اعتبار پزشک معالج
• موقعیت جغرافیایی: تفاوت قیمت‌ها بسته به مکان و کلینیک (دولتی و خصوصی)
• تجهیزات و تکنولوژی: لیزر های جدیدتر با طول موج متفاوت، هزینه بالاتری دارند.
• هزینه‌های جانبی: شامل معاینه‌های پیش از درمان و مراقبت‌های بعدی

آیا بیمه لیزر واریس را پوشش می‌دهد؟

بسیاری از بیمه‌های تکمیلی هزینه لیزر واریس پا را پرداخت می‌کنند. با این حال لازم است قبل از اقدام به جراحی مطمئن شوید که بیمه تکمیلی شما این هزینه را می‌پردازد و با مرکز درمانی مورد نظر شما قرارداد دارند.

برای به دست آوردن اطلاعات در این زمینه لازم است که به سایت بیمه تکمیلی خود مراجعه کرده و خدمات تحت پوشش و همچنین مراکز تحت پوشش را بررسی کنید.

بیمه لیزر واریس

قیمت لیزر واریس چقدر است؟

هزینه لیزر درمانی برای رگ های واریسی به نوع واریس، شدت آن، محل تحت درمان و نوع درمان بستگی دارد.

در صورت عدم پوشش بیمه، هزینه لیزر واریس پا چقدر است؟

هزینه لیزر واریس بدون بیمه، تا حد زیادی وابسته به‌ نوع بیمه شما است. بیمه‌های تکمیلی مختلف درصدهای مختلفی از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند. 

کدام روش بهتر است؟

برای افرادی که رگ طنابی و رگ‌های ریز عنکبوتی دارند توصیه می‌شود که ابتدا از روش لیزر و سپس اسکلروتراپی استفاده کنند. برای تشخیص نوع درمان مورد نیاز، لازم است متخصص واریس، شما را معاینه کرده و در صورت لزوم از رگ‌ها سونوگرافی انجام دهد تا بتواند به بهترین شکل، نوع درمان را مشخص کند. 
به‌طور کلی برای درمان رگ‌های سطحی از اسکلروتراپی و برای درمان رگ‌های عمقی و برجسته از روش لیزر استفاده می‌شود. در مقایسه هزینه اسکلروتراپی پا با لیزر، اسکلروتراپی معمولا ارزان‌تر است؛ با این حال تحت پوشش بیمه نیست. با توجه به این نکته ممکن است قیمت هر دو روش، تقریبا برای افرادی که تحت پوشش بیمه هستند، برابر باشد. با این حال پزشک باید مشخص کند که کدام روش برای شما مناسب است.

دکتر نادر افشاری متخصص واریس در تهران

فهرست مطالب